torsdag 12 maj 2011

12 maj

Så mycket som har hänt sen sist jag skrev.
.
Vi testade öppna förskolan. Riktigt spännande. Vi började med en 0-1 -årsgrupp och Ella var lugn hela tiden. Tittade på barnen och under sångsamlingen lyssnade hon riktigt mycket! Det var verkligen nytt för henne.
Ett par dagar senare testade vi på 0-6 -årsgrupp. Detta var dock mer livat och Ella klarade 45 minuter sen var hon helt slutkörd. Men det var mer rörelse och mer ljud än i bebisgruppen.. Gjorde hand- och fotavtryck. Mycket fint!
.
Vi åkte till stugan lagom till påsk och tog siesta=)
Ella fick en hel helg med sin mamma och pappa, farmor och farfar, farbror samt gammelfaster och gammelfarbror. En riktigt varm helg, så det blev mest äta och sova... Men det var första gången sen BB som Ella sov i "egen säng" på natten. Hon sov i vagnsinsatsen på golvet nedanför vår säng.. Det gick alldeles utmärkt så vi började med egen säng hemma med. Vilken stor säng vi fick helt plötsligt!
.
Vi var på återträff med föräldragruppen. Det visade sig att alla 6 paren fått flickor! Men det var inte mer än 4 par som kom till träffen. Tilda, Leah, Joline och Ella.. Det var riktigt skoj att träffa dem igen. Och speciellt att höra om förlossningen. En stackare hade fått förlösa sin helt utan bedövning, för hon fick förlösas i sovsalen och där fanns inget...
Men jag hade haft det lättast med min dundersnabba förlossning=)
.
En helg skulle Samuel vara iväg, så då passade jag och Ella på att ge oss i kast med en tågresa igen... Denna gången sa jag ifrån från början att jag skulle av i Lund och hade vagn med mig. Tågvärden blev mäkta förvånad när jag sa att jag knappt hann av sist... Men jag gjorde oss redo redan 5 minuter innan, så vi kom ut snabbt och lätt... Totalt smärtfri resa=)
Väl nere så träffade Ella både Johannes, Agnes och Ludvig.
Agnes och hennes mamma Nill fick hon träffa vid Tydingesjön. En underbar dag med trevligt sällskap! Så nu har Ella testat på husvagn med! Agnes hade även besök av sina små kusiner som tyckte att Ella var som en docka. Ella, den token, lät dem hålla i henne och slita i henne utan att hon sa ifrån...
Ludvig med mamma Kim fick vi åka långväga för att träffa. Men efter en stund i bilen kom vi fram till Malmö. Alla 4 hade mycket trevligt! Ella lånade Ludvigs leksaker och Ludvig ville absolut inte sova middag! Och mammorna fick träffas lite med=)
Ludvig sträcker sig efter Ella
Ella i Ludvigs babysitter
Ella i babysittern
Hålla händerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar