lördag 1 oktober 2011

Försvinner ur systemet...

Det är nått som inte står rätt till..
Min mage är inte vad den har varit... Jag vet inte om det är jag som "överdriver" eller om det seriöst är nått fel på den.
Stundvis gör den superont och är hård som bara den. Stundvis är det precis som om något rör sig i magen. (Alltså inte bajseriet..)
Ja, tarmarna borde röra runt lite grann och jag vet att det inte finns en bebis där inne..
Men denna gnagande känsla om att det är något galet med magen.. Det kan ju lika gärna vara så att det känns på detta sätt för att magmusklerna inte växt ihop än, men ändå...
Och vart söker jag mig med sånt här?!
Första bästa läkarhus? Eller? Ska jag ta en tur till MVC?! Det känns som om denna perioden försvinner ur alla system...
Jag som nybliven mamma behöver ha mest hjälp nu, när jag är tillbaka i verkligheten.. Inte när bebis är 10v och allt fortfarande är nytt och jag går på rosa små moln.. Nej, NU. När jag har fått gå hemma med bebis i ett halvår, varje dag och knappt fått träffa andra människor. Det är NU jag behöver ha frågan; hur går det? Det är NU jag behöver sitta ner med en läkare/barmorska och gå igenom ev komplikationer. Vad är det JAG känner att jag vill ha hjälp med? Det är NU jag behöver slussas vidare till ev psykolog/läkare/barnmorska.
Hur kan det komma sig att jag inte längre finns med i deras tankar? Bara för att det är bra i början betyder inte att det är bra nu? Men det är lite kontentan av att ha barn.
När du är gravid är hela fokus på dig. När barnet är ute, är du inte viktig längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar