lördag 25 september 2010

25 september

Mycket har hänt.. Det började redan i förra veckan när jag var tvungen att byta tid hos barnmorskan.. Det gick inte så bra... Efter att ha sagt att jag inte kan på fredag kl 13.30 för att jag jobbar på Orust hela dagen, ifrågasatte de om jag inte kunde gå ifrån.. Då behöver jag vara "ifrån" 2 timmar.. Skulle inte tro det, va.. Nej, det går ju inte... De kunde ge mig en tid med Carin, men jag är inte så nöjd med henne.. "Vi har tid 8.30, 9.30 eller 10.30" "Jag kan inte på förmiddagar.." "Hur hade du då tänkt att du skulle klara det här?!" "Jag kan inte på förmiddagar, för jag jobbar och börjar oftast 8.00.. Jag har jättesvårt att ta ledigt på förmiddagarna, men eftermiddagarna kan jag alltid lösa genom att ringa kontoret och säga att jag inte kan just denna eftermiddag, för att jag ska på läkarbesök..!" Jag fick efter många om och men tid på tisdag 15.30 ist...
HA!!!
Fick en "ny" barnmorska (i väntan på Marit); Susanne... Vi pratade lite om våra funderingar och frågor och sen skulle hon lyssna på hjärtljudet.. Det var inte en sån stor grej för oss, för vi har ju fått låna ett angelsound från Linda och efter veckor av letande hittade jag hjärtljuden dagen innan... Så det vi var inte så imponerade. Susanne verkade nästan lite besviken över att vi inte reagerade starkare.. Vi hade visst båda övervägt att berätta att vi redan hört hjärtljuden.. Men vi hoppade det.. Däremot så kände jag bebisen! När vi lyssnade på hjärtljudet så sa hon samtidigt som jag kände något i magen att "nu rör den på sig".
Och det kände jag!
Sen blev jag lite fundersam om jag verligen känner bebisen eller om jag bara inbillar mig... Jag känner ju av den titt som tätt nu.. Eller?! I torsdags natt låg jag och kände på magen och kände hur det rörde sig därinne... Eller var det bara inbillning?! Funderade på att dra ner Samuels hand och låta honom känna med... Dagen efter på mötet, så kände jag den ganska mycket... Snudd på att den skulle ta sig ur magen.. Skulle inte förvåna mig om det egentligen är Alien 5 som ligger därinne och gottar till sig! Skitunge är vad det är iaf=) Men en välkommen sådan!
Igår kväll låg jag och kände noga efter ifall han/hon/den/det skulle börja röra på sig. Hade fått tillåtelse av Samuel att rycka hans hand! Får passa på när man kan=)

2 kommentarer:

  1. Tror absolut att det är liten du känner, är jättesvårt i början att veta om det verkligen är det man känner men sen i efterhand kommer du förstå att du känt den i flera veckor =) Ellie la sig blickstilla så fort Olof skulle känna efter men med lite tålamod så gick det också :) Nu vill jag se bilder på magen!

    SvaraRadera
  2. Samuel kände det nu i kväll! Jätteskoj! Tog bilder idag, så jag får lägga upp dem i morgon=)

    SvaraRadera