torsdag 29 december 2011

Blodigt

I veckan har Ella kommit på vad man kan använda sina 4 tänder till...
Flera gånger har hon bitit sig medvetet i läppen tills det gjort ont och vid ett tillfälle börjat blöda...
Det gör lite ont att se det, men samtidigt vet jag att det är så hon lär sig..
.
Men igår gjorde det riktigt ont i mammahjärtat.
Hon stojade vid vardagsrumsbordet och trillade mot bordet. Ingen jättesmäll, men jag märkte att detta kommer göra ont..
Sakta men säkert kom gråten och helt plötsligt var hela världen orättvis! Hon storgrät och lite blod kom.
Sen kom mer blod.
Och mer blod!
Hon hade lyckats slå tänderna i överläppen och spräckt upp den lite grann. Och detta blödde ganska så bra, för att vara på Ella..
Efter att han gosat in sig i mig och smetat av allt blod på mitt linne och på mig, så var det hela över. Nappen, filten och vattenflaskan. Sen var hon nöjd..
.
Var beredd att se botox-läppar på henne idag, men ingenting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar