onsdag 7 december 2011

Fantastiska människa!

Ella- Denna fantastiska varelse!
Helt perfekt fulländad på nått sätt.
Jag blir mer imponerad och förundrad för var dag som går.
Ena stunden sitter hon själv, andra kryper hon.. Nu helt plötsligt börjar hon resa sig upp utan stöd! Snart går hon ju, den lille sparveln!
Att se första "resultatet" i pottan var en upplevelse som inte går att beskriva för någon som inte har barn. Hur glad man kan bli av att någon sitter på pottan och det hamnar något i pottan. Ella valde ju att chocka oss med en gång och köra både kiss och bajs..
Och ja.. Jag har bild på det! Både henne på pottan och resultatet.. Även detta kan nog bara en förälder förstå...
.
Hur man kan älska någon så otroligt mycket som jag älskar denna lilla människa går inte att beskriva.. Visst, ibland gör hon mig galen, men inte ens när hallspegeln står rakt ut eller när alla dvd-skivorna ligger på golvet kan jag vara arg nått speciellt länge.. Det räcker med en blick och hennes underbara leende och skratt, så är allt helt magiskt förlåtet... Måtte det inte hålla i sig upp i tonåren!
.
Att ha henne framför mig och se henne göra sånna utfall som bara hon kan göra.. Fräsa till och nicka huvudet.. Kan inte mer än skratta och älska henne lite till!
.
Och hur en människas tåbira kan lukta gott, kan nog heller inte en barnlös människa förstå. Jag kan lukta på Ellas underbara små fötter och tycka att hennes tåbira är den godaste doften jag känt på år och dar!
.
Något av det bästa jag vet är att mysa med min bästaste bäst! Att ligga och gosa, få en gosekram eller få pussar! Ella öppnar munnen och lägger den över min mun (alt. slicka på mig...) och ibland ska det "pruttas" i munnen. Hon skrattat, tar bort munnen och grägglet hänger mellan henne och mig. Helst över halva ansiktet!
Det är otroligt svårt att beskriva den underbara känslan av att ha dräggel i hela ansiktet och känna sig så otroligt lyckligt lottad!
Det är inte alla som får sånna här mysiga puss-stunder..
.
Ella är verkligen världens mest makalösa människa och jag älskar varje del av henne!
Världens mest Underbaraste Underbara!

1 kommentar:

  1. så jävla bra skrivet. och totalt sant. det är så underbart. jag log och kände igen mig på allt. även det där med pottis. ha ha... så jävla härligt...

    SvaraRadera