onsdag 24 november 2010

24 november

1 månad till jul... 12v+3 kvar för mig... Verkligen inte långt kvar...
Igår var vi på föreläsning.. "Hur man överlever småbarnstiden".. Trodde att den skulle vara lite halvtråkig, men föreläsaren var toppen! Han var så klockren och lite skämtsam och bra att lyssna på. 3 timmar riktigt flög förbi.. Jag och Samuel hade kommit lite fel. Vi skulle egentligen vara i gruppen som hade föreläsning den 7 december, men blev anmälda tills igår istället.. Inte för att det gjorde oss något, men helt plötsligt hade jag en väldigt liten mage... Alla de andra skulle ha i december eller januari.. Stora magar alltså.. Och lite äldre än oss.. Kände mig ganska ung! Eller.. Jag känner mig inte så gammal i vanliga fall heller... Kontentan av hela föreläsningen var egentligen att "prata" med varandra. Prata hela tiden, för annars vet inte den andre vad som står på eller vad jag tänker.. Mycket av det han sa var klockrent och passade in på oss två. Vi har visst ganska tuff tid framför oss, eftersom vi troligen föll för olikheterna... Men jag tror allt att vi ska kunna fixa detta! Har jag klarat av honom i 5 år, så ska jag väl klara av honom med en bebis också=) Men det är inte konstigt att flera förhållanden spricker redan innan barnet är 1½år.. Så mycket nytt och så mycket man ska komma överrens om.. Men det ska väl allt kunna gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar