måndag 8 november 2010

8 november

ULLARED! Igår var vi i Ullared.. Egentligen bara en snabb sväng.. 4h.. Samuel fick nått mysko som satte sig i benen. Han hade skitont på kvällen sen. Nästan hela vägen fick jag köra, för han fick ligga i baksätet.. Stackars liten... Men, tillbaka till Ullared=) Åsa hade sagt att de hade en jättefin mammaklädersavdelning.. Det hade de inte... Det var typ 3 ställningar med kläder.. Inget för mig alls... Så det blev bara ett par skitfula mammatrosor (ooo så sexigt..) och 2 BH. Mina har ju blivit en aningens för små... Amningsbh var kört.. De fanns bara till 90D... De två nya jag köpte var en lite större D och en i E... Fy fan... Men nu kan jag hålla tuttarna på plats en liten stund till... Dock inga jag planerar att behålla efteråt... Suck... Till bebis hittade jag 2 bodies.. En supersöt rosa med Katten Findus på skidor (till nästa vinter!) och en med fordon på.. Sen fick det va stopp med bebisgrejor.. Vi tittade lite, men det var oxå allt.. Vi får vänta tills vi vet vad vi har och vad vi behöver... Annars var det ganska lugnt. Inte mycket folk, knappt nån kö och det bästa av allt; jag slapp damavdelningen och underkläder (förutom bh-arna då)!! 3 tomtar blev det.. 2 till mig och 1 till mamma. Stackars Samuel.. Han blir mer och mer förstörd för varje vinter... Men vi hittade badlakan och handdukar till badrummet! Vi funderade på om vi skulle köpa en storlek mindre till bebis, men det finns väl inte mycket som slår en nybadad bebis insvept i en STOR handduk?! Så det blev en stor till henne/honom med.. Nu börjar jag verkligen längta tills den kommer... Bara 3månader och 11dagar kvar! När vi kom hem, så passade vi på att se på en film. Jag kunde inte ta på Samuel, för hans ben var så ömma precis överallt. Så jag passade på att lägga mig i andra soffan och titta lite på magen.. Men då ville bebis inte sparka alls... Så jag fick nöja mig med att känna lite och se på tjocka magen.. När vi sen (10 minuter senare) kom i säng, då jävlar passade den på att sparka!! Den brukar sluta när Samuel lägger sin hand på magen, men inte ikväll.. Trevligt att han får känna alla dessa sparkar med... För jävlar vad den sparkade.. Lite som en boxningspåse känner jag mig...

1 kommentar:

  1. Första tanken gällande Samuels ben var "smart sätt att slippa Ullared, haha. Men sen kände jag mig lite elak när jag insåg att han faktiskt hade ont, på riktigt.
    Ang. sparkarna så testa att ligga bakom Samuel i sked. Jävlar vilka sparkar Olof fick i ryggen =)

    SvaraRadera