tisdag 21 december 2010

21 december

Hur lyckas folk gå på dass?! Det är 2 månader kvar och jag har redan probelm med toabesöken.. Inte det att de är ofta (vilket är ganska irriterande...) utan det faktum att en mage är i vägen när jag ska torka mig.. Frågade Samuel i går när han ska börja "torra mig i baken". Han var ärlig; Aldrig... Jag tror inte att det hade varit en positiv sak för vårt förhållande... =)
Var på BVC igår. Vi får ju välja vilket BVC vi ska ha... Vårdcentalen kändes bra, för de hade uthyrning av bilbarnstol de första 9 månaderna.. Men varken jag eller Samuel har vårdcentralen, så på nått sätt känns det bättre att ha den lille på läkarhuset... Så jag var tvungen att checka läget..
Efter att ha pratat med barnmorskan så kändes det mycket lättare att välja BVC.. Det blir läkarhuset! Inte lika stort och samma möjligheter som vårdcentralen... Så det blir till att hyra stol de första 9 månaderna..!
Var inte på Lekia och kollade vad stolarna kostade där.. 1800:- för första stolen.. Känns bra att kunna hyra för 400:- istället! Spara in 1400:-... Då kan vi lägga extra mycket på stol nr.2..
Idag var vi på MVC.. 7,5 kg har jag gått upp sen inskrivningen... Det ska jag väl ändå vara nöjd med, men det känns lite jobbigt att ha gått upp 7,5 kg på 21 veckor... Och Samuel har inte gått upp nått... Vi skulle ju dela på det här...
8,5 kg ska man räkna med efter 30 veckor... Så jag ligger ju 1 kg minus.. Var tacksam! När jag är så där less på att jag gått upp så mycket så finns ju inte i mina beräkningar att jag har en bebis på ca 1,5 kg och 2 kg fostervatten/moderkaka/livmoder, 400 g extra tuttar och 1,5 kg extra blod... Det är inte så värst mycket med 7,5 kg i slutändan...
Nej , nu tänker jag lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv...

3 kommentarer:

  1. Jag gick nästan upp 20 kg när jag var gravid med Ellie så du ligger i lä ;) Ät på bara =)

    SvaraRadera
  2. ja,då så!! Jag har många kilo kvar och se på dig; du blev ju ingen tjockis=)

    SvaraRadera
  3. Vänta till slutet av graviditeten, då smäller de bara till ;) :P

    SvaraRadera