onsdag 2 februari 2011

2 februari

50% sjukskrivning i ca 2½ vecka fick jag från läkaren.. Sen får jag se om den godkänns eller inte. Men jag har varit på försäkringskassan och blivit inskriven där med sjukskrivningen. Sen får vi se hur lång tid det tar... Har fortfarande inte fått tillbaka svar om havandeskapspenningen.. Men, det är ju bara 2 veckor sen jag skickade in den!
Anledningen till sjukskrivningen är ryggen.. Men det är inget jag gnäller speciellt mycket om. Jag är ganska nöjd med att det enda som är/har varit jobbigt med graviditeten är ryggont den sista månaden.. Hade ju kunnat vara betydligt mycket värre! Sen vill jag inte vara en gnällröv heller...
Finns det nån anledning att gnälla över att jag ibland har så ont att jag inte kan gå, stå, ligga eller sitta? Det är ju inte jämt!!
Finns det nån anledning att gnälla över att jag får sparkar på revbenen som gör att jag tappar andan?
Finns det nån anledning att gnälla över att ungen ligger så att hela höger sida förskjuts uppåt och gör att jag måste trycka ner under tutten för att kunna andas?
Finns det nån anledning att gnälla över att jag får ont i bröstkorgen av att köra bil?
Finns det nån anledning att gnälla över att jag knappt kan torka mig i arslet när jag skitit?! Va fan, jag kan ju knappt skita ändå!
Och finns det överhuvudtaget någon anledning att gnälla över att jag får kämpa mig upp ur sängen 4 gånger/ natt för att pissa?!
'
Nej, för fan! Jag får tänka positivt! Om bara någon vecka så kommer jag att ligga i förlossningsrummet med mordtankar, smärtlindring som endast gör nytta till att användas som tillhygge och försöka skita ut en melon! Vad är då en spark på revbenen eller lite ont i ryggen?
Jag får nog helt enkelt ta och sluta gnälla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar