onsdag 9 februari 2011

9 februari

Jag kom på en sak idag... Hur kan man förvänta sig att han ska göra allt när han kommer hem. Jag vet ju inte hur hans dag varit. Den kan ju ha varit skitjobbig. Ska jag då säga att han ska tvätta,. städa , laga mat och plocka undan?
Det är därför jag inte "kan" vara gravid som alla andra. Jag kan inte bara inte göra något... När Samuel kom hem bad jag honom att inte gå in i köket eller vardagsrummet, för jag hade inte städat klart. Jag var även tvungen att berätta min nyfunna insikt för honom.. Spjälsängen blev färdigslipad idag, men jag hann bara duscha och tvätta av golvet i hallen och badrummet innan han kom hem. Det visade sig att han hade haft en tuff dag på jobbet idag... Han hade fått stressa igenom förråd för de skulle hämta sånt som skulle kastas.. Han hade även fått jobba över. Tänk om jag då hade sagt till honom när han kom hem att han skulle dammsuga, tvätta golven, damma, laga mat, plocka undan gårdagens disk, diska och plocka undan efter min frukost och lunch... Han hade ju inte varit människa! Han måste ju få chansen att vila upp sig inför förlossningen han med! Hur ska han lyckas med det om jag inte gör något hemma, utan överlåter allt på honom?! Och det erkände han med... Han är nöjd med att jag gör lite saker ändå..
Nej, det är allt tur att jag inte haft en normal graviditet... Hade fått så dåligt samvete då=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar