söndag 6 februari 2011

6 februari

Det blev inget igår... Var på vinterting med scouterna i Borås. Skulle sova i tält var planen, men när det visade sig att tältet inte hade nån botten och vägen upp till stugan var isbana på sina ställen, kändes det dumt att chansa.. Jag vet ju att jag måste pinka ett par gånger per natt.. Dumt att först riskera att bli dyblöt och sen riskera att halka på väg till dass. Nej, det fick bli inneackordering för mig.. Halvtrist, men what to do?! Hade ett helt rum för mig själv.. Och jag behövde bara pinka en gång vid 3! Inte dåligt det.. Men ingen knatte som tyckte att det var läge att titta ut i Borås. Och för er som undrar; Ja! Jag kan knäppa scoutskjortan! Iaf 2 knappar i mitten.. =)
Pratade faktiskt med Samuel om detta med att det är så nära. Jag har fortfarande inte fattat att snart kommer vi att bli tre. Snart kommer ett litet knytt som vi ska ta hand om. Snart kommer jag och Samuel att bli mamma och pappa.. Jag kan titta på magen och tänka att "Jag hade ju lika gärna bara kunnat vara tjock..." Men det är klart.. Vi har ju inte förberett nått speciellt synligt.. Vi har inte målat om något rum, vi har inte massa bebissaker framliggandes. Vi har det ganska som vanligt. Jovisst, vi har ju förberett genom att bygga om badrummet och gjort plats för skötbord, men vi har det just nu som avställningsyta. Hade skötbordsbädden kommit fram, så hade det blivit ytterliggare ett steg att förbereda sig. Vi har ju massa bebissaker och kläder och så, men kläderna är i skåpet, sakerna i skåp och lådor, det enda vi egentligen har framme är en omålad spjälsäng i delar och en barnvagn.. Vi har inte gett oss själva möjlighten att förbereda oss... Men det ska väl bli folk av lille knatte med=) Och nervösa börjar vi nog allt bli båda två.. Hittills så har det ju varit att knatte kommer snart eller om några månader eller veckor.. Nu är det verkligen när som helst.. Han/hon kan komma i natt eller om 2 veckor eller om 4 veckor. Men det kan verkligen bli när som helst.. Nu är det dagar kvar.. 13 dagar kvar... Så nära... så nära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar