tisdag 6 juli 2010

1 juli

Var på MVC i dag. Inskrivningssamtal.. Skulle få träffa en barnmorska, men när de fråga en klämcheck brutta, så var det inte hon vi skulle träffa. Synd tänkte jag.. Vi fick istället "Jenny". Hon kan inte ha varit mycket äldre än jag... Men, men. Man får väl den man får. Det visade sig sen att hon bara var extrainsatt och vi skulle få någon annan. Då blev jag lite glad, faktiskt... Vi skulle få "Marit". Jag hade velat ha henne som vi träffade först. Men, men.. Då säger Samuel; Hon som satt i telefon? JA!!! Vi fick den klämchecka bruttan! Fick reda på sen att hon är bra!. Jag vill ju ha någon som vet hur det går till inte bara i teorin, utan även i praktiken... Det som skedde idag var i princip bara prata lite om det vi hade funderat runt. Eftersom jag är förstföderska, så är det ju lite... Före pratet tog jag kapillärt blodprov och efter pratet blev det venöst blodprov. Jag vet ju vart jag vill att de ska ta, men vänster arm är visst inte den bästa att ta blodprov i. Det letades lite med nålen inne i armen och Samuel vankade av och an och verkade riktigt besvärad. "Nä. Men.. åh.. Men Lisa, titta inte då!" Självklart var jag tvungen att titta!! När hon sen bytte arm, så gick det på ett kick. Väl därifrån, så var väl Samuel lite vimmelkantig... Han kommer att bli en i statistiken av de blivande pappor som svimmar vid förlossningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar