fredag 28 januari 2011

28 januari

Tänk vad man kan ändra sig snabbt.. Förra veckan kunde jag knappt vara hemma, för jag blev så rastlös. Denna veckan har det varit underbart att få vara hemma. Kroppen anpassar sig verkligen ju närmare förlossning det nalkas.. Nästa vecka blir sista jobbveckan för mig.. Sen ska jag bara äta upp mig och ladda batterierna! Eller äta och äta... Får köpa in massa bananer och annan frukt och undvika sockerfyllda saker. De där 2 hg över jul kompenserades med 2 kg sen.. Senaste invägningen var +2 kg. Inte konstigt egentligen att ryggen har börjat göra ont... Men det var visst en hel del vatten.. Hoppas jag inte svullnar allt för mycket... Men bara knatte växer som han/hon ska, så är jag nöjd!
Jag har sagt 3½ vecka enda sen måndags, så helt plötsligt slog det mig igår att det är fredag idag! Och helt plötsligt var det bara 3 veckor! Tiden går helt enkelt för fort... Eller för fort kanske man inte ska säga! Jag vet inte om jag hade varit redo att ta emot beisen i helgen, men jag går gärna inte över tiden! Så fort bebiskorgen kommit, så är vi praktiskt redo att ta emot en bebis! Kanske inte mentalt än, men det kommer! Skrämmande att tänka att den kan komma när som helst!
Samuel har en kompis som ringde igår och det var så skönt att höra honom prata med honom. De pratade om en fest som kommer att äga rum om 2 veckor. "Ja, komma kan jag ju, men jag måste vara nykter." Han har verkligen insikten att det inte blir alkohol på ett tag nu.. Jag har önskat att han, 2 veckor innan beräknad förlossning, ska hålla sig nykter, för man vet ju aldrig! Men igår när jag sa att nu är det bara 3 veckor kvar, så sa han helt sonika att "då blir det till att hålla sig till lättöl från och med nu." Underbart att känna att han vill och inte bara tvinga honom till nykterhet.. =)
Igår mådde jag faktiskt riktigt bra i ryggen! Inte ont nånstanns! Det var riktigt härligt att kunna sitta i soffan utan att ha smärta! Ena pausen i CSI så tog samuel fram Angel sound och skulle lyssna på hjärtat. Riktigt starkt hördes det! Skitskoj att höra vårt lilla hjärtas hjärta!
Han frågade mig om jag hade känt på mig vad det skulle bli. Stundvis är jag säker på att det är en flicka, men stundvis är jag bergsäker på att det är en pojke och det är riktigt gött! Jag vill ju inte bli besviken för att jag känt fel! Det finns så många andra orosmoment. Typ att en mamma ska veta vilken sorts gråt det är; hungrig, lessen eller sunkig blöja. Tänk om jag inte hör den skillnaden?! Är jag kass då?! Nej, låt det hållas sig till att jag anar olika hela tiden. Nu slipper jag tycka att jag är kass för att jag trott fel=) Dock säger jag han för det mesta om bebisen, men det gör jag nog om allas magar... Nej, ge oss 3 veckor till, så vet vi nog vem det är som bosatt sig i magen på mig!
Vi pratade faktiskt en gång om det där med MMS från BB.. Jag tyckte att vi inte skulle ta kort på ungen utan något annat.. Typ navelsträngen. Samuel hade en bättre idé.. Moderkakan..! Undra vilken reaktion vi hade fått på folk om vi skickade ett MMS med en bild på moderkakan och bara skriva att nu är den ute=) Skitskoj!! Ja, humorn är på allt topp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar