fredag 14 januari 2011

14 januari

2hg... Så mycket hade jag gått upp sen sist... 3½ vecka sen... "Det var ju inte så länge sen du var här, du behöver inte väga dig.." Nej, men jag vill! För att veta hur många kilo julen gav mig! Jag var inställd på typ 2 kg minst! Men det var långt ifrån! 2hg!! Av dessa 7,7 kg jag nu gått upp, så ligger nu bebisen på ca 2,5 kg, moderkaka/livmoder/fostervatten ca 2 kg, bröstkörtlarpå ca 380g och blodet på ca 1,3 kg. Alltså har jag ca 1,5 kg viktuppgång på mig själv.. Jag har med andra ord gått ner i vikt över jul! Woho!!! När vi var nästan klara och Marit konstaterat att huvudet ligger neråt, inte 100% fixerat, men ruckbart och att hjärtat slår som det ska, frågade hon om det var något annat vi tänkt på.. Både jag och Samuel hade i princip suttit som på nålar, för hon hade sagt förra gången att hon skulle göra ett ultraljud denna gången.. Så jag frågade lite försynt om det inte blev nått ultraljud... Självklart kunde hon göra det! in med maskinen och med klet. Och då fick vi se vår lilla pluttiskutt! Eller.. Se och se.. Det var ju inte riktigt som sist, om man säger så... Denna gången tog huvudet upp hela skärmen... Sanslöst hur mycket den har växt! Men det var skoj att få se knatte igen=) Snart får vi träffa han/hon i verkligheten!
Inte för att vara sån, men ska den komma på en helg, så har den inte många att välja mellan... Nu i helgen blir det skåne, nästa helg är Samuel borta på lördagen och helgen därefter är det vinterting och det ska vi ju med på! Kanske blir att den väljer att födas på Borås sjukhus?! Helgen därefter är ju deadline, så.. Men den kommer väl den vill.. Sånt kan ju inte jag bestämma... Tyvärr=) Huvudsaken är att Samuel är hemma och kan vara med! Sen struntar jag i när han/hon väljer att komma... Ut ska den iaf...
Jag och Marit satt och pratade om att klippa upp och att spricka i underlivet och Samuel blev blekare och blekare.. Frågan är om han kommer att fixa förlossningen eller inte.. Kanske dags att kontakta betson=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar