lördag 1 januari 2011

2 januari

Har haft det lite halvtufft nu... Det är mycket som händer och sker! Börjar känna mig gnällig, men som tur är så tycker inte Samuel det.. Och det är ju faktiskt det som är huvudsaken!
I natt drömde jag att det var dags att föda... Jag minns att jag tänkte att det var lugnt.. "Jaja, då kommer den 1 januari... Det blev ju iaf inte december..." Det kom ingen bebis... Tur var väl det! Lite trist att få 7 veckor för tidigt!
I går hittade jag de första bristingarna..! Snacka om att brista! Jag har verkligen inte varit inställd på att få bristningar... Jag tror att man måste vara det... 2 små lilaröda strecka på magen... Helt plötsligt kände jag mig inte så fin längre... Jag vet ju att nästan alla får bristningar, så varför inte jag?! Men att inte vara mentalt inställd på att kunna få bristningar var ett stort misstag.. Som tur är sa Samuel att jag var fin ändå.. Även med 2 små bristningar! Åsa sa samma... Tur det! På så sätt blev det betydligt mycket lättare att inse att det inte alls var 2 små bristningar, utan 2 på den sidan... Har fått lite runt om... Men det ska väl synas eftreåt att man fått barn?!
I fredags hade jag flera som var på och petade på magen! Jätteskoj! Nu när den verkligen syns=) Först hade knatte sparkat lite på Åsa och sen försökte hennes sambo känna han med, men då ville inte knatte röra sig! Efter många om och men så fick även han känna lite! Gustav var också på magen och kände.. Han vill få alla att tro att han inte vill ha barn, men den blicken han fick när bebisen rörde sig och sparkade... Han kan inte lura nån.. Han vill ha en egen sån mage att känna på och sambon är redo! Bara att sätta igång och producera! Hade faktiskt min före detta, Per, på festen, som även han ville känna, det syntes på honom, men jag tror att han tyckte att det var opassande... Han petade på magen en gång när han gick förbi, men inget mer... T.o.m. Åsa sa till honom att han kunde känna bebis om han tog på min mage.. Men han gjorde inget... När grevinnan och betjänten kom, så började knatte röra på sig och jag stod bredvid Per.. Jag gick helt sonika 2 steg närmare och tog hans hand och satte på magen.. Han tog inte bort den på länge! Han satte t.o.m. dit sin andra hand! Det var riktigt skoj att han ville känna! Han t.o.m. pratade med den.. Så han fick sig lite sparkar och lite rörelse.. Skitskoj! Så var hans nyår också räddad=)
Samuel hade sagt innan jag åkte ner att han inte ville att jag skulle rida, men det är ju som att säga till en rökare att inte röka... Jag lovade att rida lugnt och stilla och inte ha mycket högre fart än skritt... 7 dagar på raden blev det ridning... Riktigt gött! Inte så värst mycket fart, men ändå lite action! Snön var ju helt underbar och vädret var (oftast) toppen! Lite kallt ibland.. Typ minus 12 grader... Testade en dag utan mitt fina bälte! Det var tufft! Bältet höll magen på plats och jag slapp skumpandet=) En dag gjorde jag även misstaget att pinka innan jag gick ut i stallet... Hann ju bli pinknödig igen precis när jag kom upp på hästen... Det var en lååång tur! Därefter sadlade och tränsade jag först, pinkade sen och direkt upp i sadeln! Vilket inte var så lätt! Kom knappt upp ens med hjälp av en stol!
Samuel behöver nog inte oro sig så länge till.. Snart är det helt kört att komma upp...
Ja, det var inte illa... Igår kväll tog jag förresten ut piercingen... Tycker att det kan vara trevligt om det hinner läka lite innan bebis kommer...
Idag har vi dessutom börjat med att sortera barnkläder och dylikt... Fy sören vad kläder!!! Vi kommer inte att behöva köpa något alls första året! 6 overaller i strl. 50-60.. Vad ska vi med så många till?! Tur att man kan rensa bort en hel del=) Men när man suttit flera timmar i streck, så börjar huvudet snurra lite... Ont i ryggen på både han och mig och vi har inte kommit längre än till strl. 80... Bara resten kvar...
Men inget ont som inte för nått gott med sig! Det är ju kul att det finns så mycket kläder att välja mellan när knatte väl kommer! Och det känns verkligen som ett stort steg på vägen att få tvättat kläderna och vikt dem och lagt dem på rätt plats i skåpen.. Sen är vi snart redo för vår lille knatte att komma! Det är ju bara 48 dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar