tisdag 15 juni 2010

14/6

Det är som folk säger... När man ska gifta sig, ser man bröllopstidningar överallt.. När man är gravid ser man gravida folk och barn överallt. På Ullared såg jag gravida magar precis överallt... Det känns som om folk har pratat hela dagen om barn och att bli gravid och att vara gravid.. Jag har ju inte sagt nått på jobbet, men när svärmor kom, fick jag en stor kram och ett grattis! När jag sen gick hem så sa hon hejdå och tittade längtande på mig.. Hon ser verkligen fram emot att bli farmor... Jag åkte till BVC för att fråga hur jag skulle gå vidare. "Hej. Jag har gjort ett hemmatest som visade att jag är gravid och nu undrar jag hur jag ska gå vidare..." "Och det känns bra?" Det var den första frågan jag fick... Och det känns bra?... Såklart att det känns bra!!! Nu vill jag att det ska börja synas så att vi kan säga till fok att vi är gravida!!! Jag fick en tid för inskrivning; 1 juli. Pappan fick jättegärna följa med! Hoppas han vill! På väg till bilen såg jag två människor vid sina bilar. Båda två lastade ut barnvagn. Snart blir det vi som gör så! Håller tummarna!!! Jag gick in på deras (BVC) hemsida och skrev ut lite papper. Ett frågeformulär att skriva i och ha med sig... Lite om sjukdomar i släkten och så. Bästa frågan var ändå; "Försökt bli gravid i antal år:" Eh... sen april... Jag ringde mamma för att få reda på lite mer om sjukdomar i släkten. NU har förlikat sig med att hon ska bli mormor... När Samuel kom hem, så berättade jag om tiden på BVC och inskrivning... 8.15, 1 juli... Han ville gärna med! WOHO!!! "Jag säger att jag ska till läkaren..." Ja, det ska han ju med=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar