tisdag 15 juni 2010

15/6 (tänkte skriva till lilla knatte nu. Se om det funkar...)

Det är nu som frågorna börjar komma... När ska jag börja spy?! Jag känner dock hunger. Jag vet inte om det är du som gör det eller om det bara är psykologiskt... Jag är jämt sulten... Dags att köpa hem massa frukt, så att jag inte går upp 100 kg i vikt! Och sura uppstötningar har jag och rapar gör jag. Ja, jädrar vad jag rapar! Lite irriterande... När kommer spyorna?! Andra funderingar som är än jobbigare är det att jag fortfarande inte känner mig säker som gravid. Att komma till BVC och få bli inskriven är ett bra steg. Sen känns det säkert på nått sätt.. Just nu har jag flytningar och luft i massor. Det är skitjobbigt. Det känns som om mensen är på väg. Varje gång jag går på dass, tittar jag så att jag inte har fått mensen. Trots att jag kan titta på stickorna och se att jag verkligen är gravid, så är det så osannolikt! Jag vågar knappt gå på dass ens. Tänk om jag skiter ut lilla dig?! Det hade ju varit just snyggt... En liten skitunge... Jag har fortfarande inte förstått att det bor ett barn inuti mig... Att du bor inuti mig... Jag kommer på mig själv att inte våga fundera på saker och ting. Som barnvagn och namn t.ex. Fortfarande har jag tankarna "tänk om". Jag vågar inte riktigt tro att det är sant. Det kommer väl den 1 juli vid inskrivningen... Samuel ville följa med och det är jag så otroligt glad för.. Det visar bara att han är villig att vara med från början. Engagemang.. Precis det jag vill ha hos din blivande pappa... Han har ju sagt att han vill vara hemma med dig mycket, men bli nu ingen pappagris! Jag vill ha lite jag med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar