tisdag 15 juni 2010

Positivt

Tänkte ta det från början... Jag har tänkt länge på att skaffa barn. Först i år har jag fått Samuel på min sida. Så i april satte vi i gång och började försöka producera barn. När jag fick första mensen i maj, var det lite jobbigt, men Rom byggdes inte på en natt... Eftersom jag har så oregelbunden mens, så reflekterade jag inte över att jag var sen i juni. 11/6 Syrrans kompis tog studenten, så jag var på hennes studentfest, men det kändes inte bra att dricka alls. Det blev ett glas med cider... Syrran frågade om jag skulle med ut och partaja med alla studenter. Eftersom det inte kändes så bra att dricka, så hoppade jag det. "Jag tror att jag får testa mig innan jag super.." sa jag till henne... 12/6 Dagen efter var det lite party hos en kompis; Linda. Jag tog ett glas vin, men det kändes inte heller så värst rätt. Det kändes helt enkelt fel. När jag smuttat på den ett bra tag, frågades det om jag ville ha påfyllning.. "Nej, tack... Jag är visst 2 veckor sen med mensen, så jag får väl testa mig när jag kommer hem" sa jag lite skämtsamt. Linda , som är höggravid, gick iväg och kom tillbaka med en sticka. "Testa dig nu då!" säger hon och ler. Jajamensan. Det var bara att dra ner brallorna och pinka i en burk. Ner med stickan och det behövdes inga 15 sekunder för att få utslag. Det räckte med typ 5 sekunder. 2 röda streck... Jag är positiv... Jag tänkte inte mycket mer på det, mer än att jag drack saft resten av kvällen. Linda tejpade upp stickan på ett vykort. Puss och Kram stod det på vykortet... Jag och Linda gick in på www.growingpeople.se och kollade hur långt gånget jag var och när förlossning skulle beräknas. Det var ganska fräckt att se.. Jag var i femte graviditetsveckan och min bebis är stor som ett risgryn... Så enligt detta kommer jag att få en bebis 6 februari 2011. Jag kunde inte förlika mig med att jag skulle vara gravid. Jag tänkte att "Kanske rödvin kan störa hormonet..." Måste göra ett test hemma innan jag kunde vara helt säker... Jag bad alla vara tysta om det, eftersom jag inte var 100% säker och dessutom vill jag vara den som berättar... På natten drömde jag om min bebis.. Då var det en pojke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar